2 February 2024

Talent with effort brings you success

Talent with effort brings you success

Talent with effort brings you success
พรสวรรค์ที่สร้างจากความพยายามนำมาซึ่งความสำเร็จ
[โปรดติดตามภาษาไทยด้านล่าง]

Last week, our Year 10 band, 7 Up and Year 7-8 band, Six of Hearts, competed in FOBISIA Battle of the Bands 2024 in Malaysia, winning gold and bronze certificates respectively. Despite facing challenges, such as 7 Up being the last band selected for the final round, they won the judges' hearts. One judge noted their ability to recover flawlessly from a shaky start, praising their professionalism.

King's Bangkok is proud of our students' musical achievements and the valuable experiences gained from this competition. Beyond winning awards, they learned the importance of mindfulness in overcoming mistakes and achieving success, a crucial lesson for their future growth.

เมื่อสัปดาห์ที่ผ่านมา วง 7 Up จากระดับชั้น Year 10 และวง Six of Hearts จากระดับชั้น Year 7 และ 8 ของเราได้เข้าแข่งขัน FOBISIA Battle of the Bands 2024 ที่ประเทศมาเลเซีย ซึ่งพวกเขาสามารถคว้ารางวัลเหรียญทองและเหรียญทองแดงมาได้ตามลำดับ แม้การได้มาซึ่งรางวัลนี้จะไม่ใช่เรื่องง่ายเลย โดยเฉพาะอย่างยิ่งกับวง 7 Up ซึ่งกลายเป็นวงสุดท้ายที่ได้รับการคัดเลือกเข้าแข่งขัน แต่กลับสามารถเอาชนะใจกรรมการได้สำเร็จ แม้จะเริ่มต้นเพลงได้ไม่สวยงามตามที่คาดไว้ โดยกรรมการท่านหนึ่งกล่าวว่า ‘แม้จะเริ่มต้นไม่ถูกต้อง แต่การสามารถคุมสติให้สามารถเล่นต่อได้อย่างไม่มีที่ติจนจบเพลงได้ ถือเป็นคุณสมบัติสำคัญของมืออาชีพ’

คิงส์คอลเลจกรุงเทพรู้สึกภาคภูมิใจในความสำเร็จทางด้านดนตรีของนักเรียนของเรา แต่เหนือไปกว่านั้น คือการที่พวกเขาได้รับประสบการณ์อันหลากหลายจากการแข่งขันในครั้งนี้ เราเชื่อว่าการที่เด็ก ๆ เรียนรู้ที่จะมีสติเมื่อพลาดพลั้ง และรู้จักที่จะเดินหน้าทำในสิ่งที่ถูกต้องต่อไป อันนำมาสู่ความสำเร็จ จะเป็นหนึ่งในกุญแจสำคัญที่ช่วยส่งเสริมพวกเขาในอนาคต

#KindnessTakesUsFurther #KindnessTakesYouFurther #KingsBangkok #KingsCollege #AGreatHeartTakesYouFurther

SHARE

SHARE